سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رهسپار در جستجوی دانش، مانند مجاهد در راه خداست . [امام علی علیه السلام]
قرآن برای زندگی - در پیشگاه قرآن
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار

  • بریم سر حرف اولمون :
    برای این که قرآن رو تو زندگیمون بیاریم ، دو مرحله رو باید بپیماییم:
    1-    
    آشنایی با قرآن،
    2-     عمل کردن به آن.

    برای آشنایی با قرآن باید با نحوه خوندن و قرائت آن و با معانی و تفسیر ش آشنا بشیم.
    در سوره بقره آیه 121 آمده: « الذین آتیناهم الکتاب یتلونه حق تلاوته اولئک یؤمنون به و من یکفر فأولئک هم الخاسرون؛ آنان که کتاب را برایشان فرستادیم آن را تلاوت وت می کنند به گونه ای که حق آن را ادا کرده باشند و آنان که از آن روی گرداندند از زیان کاران خواهند بود .» 
     امام صادق(ع) درباره "حق تلاوت" قرآن فرمود:
    «حق تلاوت قرآن این است که آیات را زیبا بخوانیم و معانی آن‏ها را بفهمیم و به احکام آن عمل نماییم. از قصه‏ها و مثل‏های قرآن پند بگیریم و به دستورهای قرآن عمل کنیم و از نواهی آن پرهیز کنیم.» (میزان الحکمة، حدیث 16217)
    در این آیه تفسیری که از امام صادق(ع) درباره اش اومده ، به هر دو مرحله اشاره دارد.
    عمل به قرآن هم دو بعد داره ، یکی بعد شخصی که هر کدوممون تو زندگی شخصی مون بهش عمل کنیم و یکی هم بعد اجتماعی هست  . در بُعد اجتماعی و سیاسی نیز عمل به قرآن کارسازه. مسلمونا هیچ چاره‏ای ندارند غیر از آن که به قرآن بازگردند. قرائت آن را به ماه رمضان منحصر نکنندو همیشه باهاش مانوس باشن . درس و تفسیر قرآن جزو برنامه‏های لازم بلکه از واجب‏ترین آنها باشه .
    اجازه میدید به غیر از مملکت خودمون یه مورد از جای دیگه دنیا براتون مثال بیارم ؟
    مثال من درباره کشور الجزایر هست . همون طور که میدونید این کشور سالیان سال مستعمره فرانسه بود . اما مردم الجزائر با رجوع به قرآن و عمل به آن، خود را از زیر چکمه‏های استعمار فرانسه نجات دادن.
    "محمد عبدُه" ، پیرو مکتب سید جمال الدین اسدآبادی،  شعارش بازگشت همه مسلمانان به قرآن بود. او به شمال آفریقا آمد و همه علمای اسلامی را گرد آورد و اونا رو دعوت کرد که  به جای غرق شدن در علوم بیهوده و موشکافی های افراطی در جزئیات بدون فائده، به سراغ قرآن برن. از آن هنگام به بعد قرآن دوباره میان مردم الجزائر مطرح شد. یکی از درس‏های قرآن اینه که مسلمانان نباید تحت سیطره کفار باشند ، قرآن می فرماید:
     « لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلاً؛ خداوند هرگز اجازه نمی دهد که کافران بر مؤمنان مسلط شوند.» خدا به مسلمانان اجازه نداده که با سهل‏انگاری و بی توجهی به مسائل ارزشمند اسلام زیر بار استعمار کفار برون و استقلال خودشونو  را از دست بدن . باید مسلمانان با جهاد و مبارزه، حق خویش را از ظالمان و ستمگران بگیرن .
    اگر مسلمونا به قرآن عمل می کردن ، هرگز اسرائیل و صهیونیست‏ها نمی تونستند به بیش از یک میلیارد مسلمان زور بگند. مشکلاتی که امروز پیش روی مسلمانان قرار داره، ناشی از دور شدن از حقیقت قرآن و عمل نکردن به آیات روشنگر آن است.



    مصطفی ::: پنج شنبه 85/9/30::: ساعت 7:35 عصر
    نظرشما چیه : نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :72497

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    قرآن برای زندگی - در پیشگاه قرآن
    مصطفی
    کسی که فکر می کنه راه سعادت تو قرآنه و سر آغاز مشکلات ما ،‏فاصله گرفتن از این کتاب آسمونیه ، حتی دوری از اهل بیت (ع ) هم در نفهمیدن قرآنه . من دوست دارم به قرآن نزدیک تر بشم ...

    >> پاسخگویی زنده <<
     RSS 
    >>سایت های مفید<<

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مهرماه
    آرشیو متفرقات
    زمستان 1385
    پاییز 1385

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    قرآن برای زندگی - در پیشگاه قرآن

    >>لینک دوستان<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو: