سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگاهداری دین، ثمره معرفت و اساس حکمت است . [امام علی علیه السلام]
قرآن . زندگی ما - در پیشگاه قرآن
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار

  • گفتم که بدون قرآن نمی شه یه برنامه درست و حسابی داشت ، به همون دلیلی که یه بنا بدون شاقول نمی تونه یه دیوار درست و حسابی بالا ببره !
    تو قرآن کلیات یه زندگی سعادتمندانه رو به ما معرفی کرده .پس باید باهاش طرح رفتقت بریزیم تا بتونیم ازش بهره مند بشیم .
    قرآن کتاب زندگی و دستورالعمل هر انسان و قانونی در تمام مراحل زندگی اون هست . باید با این کتاب آسمونی خوب آشنا بشیم و تو برنامه‏های زندگیمون به کارش بندیم:«کتاب انزلناه الیک لتخرج الناس من الظلمات الى النور باذن ربهم الى صراط العزیز الحمید؛ (ابراهیم/ 1)
    این کتابى است که بر تو نازل نمودیم تا مردم را به فرمان پروردگارشان از تاریکى‏ها به روشنایى (ایمان، عدل و آگاهى) ببرى .
    به این داستان قشنگ توجه کنید :

    حارث همدانى مى‏گوید: وارد مسجد شدم، گروهى را دیدم که دور هم نشسته در مسائل مختلف به بحث، مجادله و گفت و گوهاى بى‏فایده پرداخته‏اند. سپس به حضور امیرمؤمنان بار یافتم و جریان را به سمع وى رسانیدم . آن حضرت فرمود: «واقعاً به چنین کاری مشغولند !؟» گفتم: آرى.
    آن گاه على فرمود: «حارث! من از رسول خدا شنیدم که فرمود: دیرى نپاید که فتنه‏ها بر پا گردد. من عرضه داشتم یا رسول اللَّه! راه رهایى از این فتنه‏ها چیست؟ فرمود: قرآن کتاب خدا، کتابى که راه حل اختلافات و کشمکش‏هاى شما در آن است، کتابى که مى‏تواند حق و باطل را به آسانى از هم جدا و روشن سازد حقیقتى که هزل و شوخى به آن راه ندارد، کتابى که هر جبار و ستمگرى آن را به دور اندازد، خداوند کمر او را مى‏شکند و بر خاک مذلت و هلاکتش مى‏نشاند و هر کس هدایت را در غیر آن بجوید به ضلالت و گمراهى مى‏افتد. آن همان ریسمان محکم الهى است که ارتباط انسان با خدایش بدان بسته است و آن همان کتاب حکمت‏آمیز و راه مستقیم است و آن همان کتابى است که امیال و هوس‏هاى بشرى و دست اهریمنان، نمى‏تواند او را تغییر دهد.
    در اثر همان کتاب است که زبان‏ها از اشتباه مصون مانده، گفت و گوهاى باطل و بى‏فایده پایان مى‏پذیرد. دانشمندان از خواندن و تفکر در آن سیر نمى‏شوند. با گذشت اعصار و قرون، کهنه و فرسوده نخواهد شد، کتابى که عجایب و مزایاى آن بى‏پایان است. این قرآن همان گفتار است که وقتى جنیّان آن را شنیدند دلباخته آن گردیدند و بى‏اختیار گفتند: «انا سمعنا قرآناً عجباً، یهدى الى الرشد فآمنا به»؛ یعنى ما قرآن اعجاب انگیزى مى‏شنویم که به سوى سعادت رهبرى مى‏کند.
    هر کس با قرآن سخن بگوید گفتارش درست خواهد بود و هر کس طبق آن حکومت و قضاوت کند، به عدالت قضاوت نموده است و هر کس عمل خود را با آن تطبیق کند به اجر و پاداش نیک‏خواهد رسید، هر کس مردم را به سوى آن دعوت نماید، به راه راست و مستقیمى هدایت نموده است.»
    آن گاه على خطاب به من فرمود: این حدیث را از من به یادگار بگیر!
    (بحارالانوار، ج7 ، ص 9)



    مصطفی ::: چهارشنبه 85/9/29::: ساعت 6:6 عصر
    نظرشما چیه : نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :72498

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    قرآن . زندگی ما - در پیشگاه قرآن
    مصطفی
    کسی که فکر می کنه راه سعادت تو قرآنه و سر آغاز مشکلات ما ،‏فاصله گرفتن از این کتاب آسمونیه ، حتی دوری از اهل بیت (ع ) هم در نفهمیدن قرآنه . من دوست دارم به قرآن نزدیک تر بشم ...

    >> پاسخگویی زنده <<
     RSS 
    >>سایت های مفید<<

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مهرماه
    آرشیو متفرقات
    زمستان 1385
    پاییز 1385

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    قرآن . زندگی ما - در پیشگاه قرآن

    >>لینک دوستان<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو: